طرز پخت گوشت گراز | ارزش غذایی گوشت گراز | گوشت خوک و شراب

طرز پخت گوشت گراز | ارزش غذایی گوشت گراز | گوشت خوک و شراب

گوشت گراز برای سگ ضرر دارد

شاید قصد خوردن این گوشت گراز ندارید و با اطلاعات که در این مقاله منتشر شد از خوردن گوشت این حیوان منصرف شدید و برای مصرف حیوانات خانگی قصد تهیه این گوشت را دارید.

معمولا افرادی که در خانه حیوانات خانگی مثل گربه و سگ نگهداری می کنند دغده خوراک این حیوانات را دارند تا این حیوانات دچار مریضی و عوارض نشوند.

گوشت گراز برای حیوانات خانگی مثل سگ و گربه خطری ندارد ولی حیوانات خانگی به دلیل حساسیتی که در نوع تغذیه انها است قبل از مصرف باید نکاتی مهم مثل جوشندن گوشت بمدت چند دقیقه رعایت شود.

کرم تریشین که در گوشت گراز موجود است به راحتی از بین نمی روند و ممکن است به حیوان خانگی منتقل شود، دامپزشکان توصیه کردند قبل از مصرف این گوشت حدود 20 روز در فریزر نگهداری شود و بصورت کامل حتما پخته شود.

فرق خوک و گراز چیست

خوک و گراز حیواناتی هم خانواده هستند که شباهت های زیادی از لحاظ نوع زندگی و تغذیه دارند. این تشابه تا جایی است که به گراز، خوک وحشی گفته می شود و البته تفاوت های هم دارند.

گراز وحشی نسبت به خوک ها بزرگتر و قوی تر است ولی خجالتی هستند و معمولا روزها بسختی قابل مشاهده هستند بر عکس خوک ها که حیواناتی اجتماعی و باهوش هستند.

از نظر گوشتی خوک و گراز تفاوت زیادی ندارند و هر دو این حیوانات همه چیز خوار هستند مثل خوردن مدفوع خود تا تغذیه کردن از حشرات و البته در گوشت هر دو حیوان کرم تریشین وجود دارند که موجب بیماری های بسیار خطرناک می شود.

دلیل حرام بودن گوشت گراز از نظر علمی

در برخی از مقالات منتشر شده در شبکه های احتماعی سایت های اینترنتی از ارزش غذایی بالای گوشت گراز صحبت شده که بر خلاف این مقالات و تحقیقات محققاق گوشت این حیوان وحشی کمترین ارزش غذایی را دارد.

وجود انگل ها در که گوشت گراز هستند اولین دلیل است برای ثابت کردن بی خاصیت بودن گوشت گراز است. چگونه گوشتی که زیستگاه انگل ها است و باعث رشد انها می شود ارزش غذایی بالای دارد.

تغذیه عجیب و غریب این حیوان دلیل دیگری است برای نخوردن گوشت ان است، گراز مثل خوک هر چیزی دم دستش باشه استفاده می کند، از حشرات گرفته تا مدفوع خودش تغذیه می کند

کرم تریشین یکی از انگل های است که در گوشت گراز و خوک وجود دارد و حتی با انجماد کردن یا هر روشی دیگر هم از بین نمی رود و ممکن است با خوردن گوشت گراز به انسان ها هم منتقل شود. گراز های علاقه زیادی به موش دارند و کرم تریشین از موش ها به گراز منتقل می شود.
منبع / http://apnaz.ir/hog-meat/

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دانلود اهنگ بندری رضا کولغانی بارون بارکو mp3 با کیفیت 320 همراه با متن

دانلود آهنگ با تو چه زندگیهایی که تو رویاهام نداشتم (مسعود فردمنش) کیفیت...

چگونه کد آهنگ پیشواز همراه اول خود را پیدا کنیم جدید 99