اموزش مرحله به مرحله ثبت نام وام ازدواج سال 97 و کدام بانک برای وام باز است

اموزش مرحله به مرحله ثبت نام وام ازدواج سال 97 و کدام بانک برای وام باز است
ویرایش وام ازدواج شرایط وام ازدواج 10 میلیونی مشاهده وضعیت وام ازدواج کدام بانک برای وام ازدواج باز است

در فروردین ماه سال 96 در جریان بررسی بودجه کشور، در مجلس شورای اسلامی نمایندگان مردم تصویب کردند که وام ازدواج جوانان از ۳ میلیون تومان به ۱۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۴ ساله از محل سپرده های قرض الحسنه پس انداز و جاری برای هر یک از زوجین افزایش یابد و هر بانک به اندازه سهمی که از سپرده های قرض الحسنه دارد، در اعطای وام قرض الحسنه هم مشارکت کند.با توجه به این مطلب زوجین می بایست نکات ضروری در رابطه با وام های ازدواج بدانند تا در روند بانکی دریافت این نوع وام ها با مشکلاتی مواجه نشوند.

نکات ضروری در مورد سامانه ثبت نام وام ازدواج 97

کلیه بانکها نسبت به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج از طریق سامانه اقدام انجام نمی دهندصرفاً بانکهای پذیرفته شده در سامانه قرض الحسنه ازدواج (که دارای منابع سپرده ای قرض الحسنه می باشند) به متقاضیان رسیدگی خواهند کرد.
برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، ثبت نام یکی از زوجین کافی نیست. زوج و زوجه باید هر کدام به طور جداگانه ثبت نام وام ازدواج نمایند .
برای اخذ تسهیلات ازدواج ، داشتن عقد نامه رسمی صادر شده از دفتر خانه های ازدواج و طلاق الزامی است
تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به هیچ وجه به ازدواج دوم تعلق نمی گیرد حتی اگر در ازدواج اول وام نگرفته باشید.
مابه التفاوت تسهیلات ازدواج به متقاضیانی که در ازدواج اول خود از تسهیلات کمتری نسبت به مبالغ فعلی استفاده کرده اند و مجداً ازدواج می نمایند تعلق نخواهد گرفت.
ثبت نام وام ازدواج از طریق پست امکان پذیر نمی باشد و تنها راه ثبت نام زوجین از طریق سامانه http://ve.cbi.ir امکان پذیر است.
استفاده از تسهیلات ازدواج ، دارای محدودیت سنی نمی باشد.
حداقل سن جهت دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای دختران ۱۳ سال تمام شمسی و برای پسران ۱۵ سال تمام شمسی می باشد. لازم به ذکر است تسهیلات ازدواج برای افراد زیر ۱۸ سال به ولی و یا قیم قانونی پرداخت می گیردد.
متقاضیان به این نکته توجه داشته باشند که پس از ثبت نام وام ازدواج اگر به هر دلیلی در زمان مقرر شده به شعبه تعیین شده مراجع نکرده باشند و مشخصات فرد حذف شده باشد مجددا می توانند در این سامانه ثبت نام نمایند.
متقاضی پس از ثبت نام برای یک بانک می تواند ثبت نام خود را باطل و برای یک بانک دیگر ثبت نام نماید. چنانچه پس از تاریخ تعیین شعبه از سوی بانک ، متقاضی به مدت دو هفته به شعبه مورد نظر مراجعه ننماید ، اطلاعات شخص از سامانه حذف و می تواند مجدداً ثبت نام نماید .
مدت زمان مقرر جهت تکمیل مدارک پس از پذیرش متقاضی از طرف بانک حداکثر ۲ ماه می باشد. بدیهی است پس از گذشت فرصت موصوف و عدم تکمیل مدارک مربوطه، نام متقاضی از سامانه ازدواج حذف می گردد تا امکان بهره مندی سایر متقاضیان در صف از تسهیلات مذکور و شفافیت عملکرد بانک هابه عمل آید. براین اساس، متقاضیان مذکور، با رعایت سایر شرایط سامانه ازدواج می توانند در صورت تمایل و واجد شرایط بودن، نسبت به ثبت نام مجدد در سامانه اقدام نمایند.
متقضاییان دقت داشته باشند در صورت اتمام اعتبار بانکهای یک استان و یا افزایش بیش از حد مراجعین به بانکهای استان مورد نظر ، امکان ثبت نام برای متقاضی جدید میسر نمی باشد . لذا متقاضی می بایست در فـــرصتهای بعدی برای ثبت نام به سامانه مراجعه نماید .
با ایجاد امکانات جدید متقاضیان می توانند نسبت به تغییر بانک و هر نوع ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایند .
متقاضیان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج فقط از تاریخ وقوع عقد تا پایان سال بعد، مهلت ثبت نام وام ازدواج جهت استفاده از تسهیلات موصوف را دارند .
در خصوص اخذ ضامن جهت بهره مندی از تسهیلات مذکور ، حسب مصوبه شورای پول و اعتبار برای تسهیلات کمتر از مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال یک ضامن معتبر کافیست که تشخیص ضامن معتبر بر عهده بانک عامل می باشد.
به منظور تسهیل و تسریع در اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بهتر است متقاضی و همسر وی در یک بانک و یک شهر ( محل سکونت مرد ) ثبت نام نمایند .
جهت ثبت نام وام ازدواج می بایستی کلیه اطلاعات متقاضی در سـامانه درج شود لیکن در صورت دارا بودن وکالتنامه معتبر وکیل افراد متقاضی می تواند جهت دریافت تسهیلات به بانک مراجعه و تسهیلات را دریافت نماید .
در صورت ارائه گواهی ازدواج که از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور صادر شده و ممـهور به مـهر کنسولگری ایران نیز گردد ( به عنوان سـند ازدواج ) متقاضیان خارج از کشور نیز می‌توانند ثبت نام نمایند.
ارائه اقرارنامه ازدواج یا هر مدرک مشابه که در سایر ادیان رسـمی توسـط مراکزاقلیت‌های دینی در داخل‌کشور مورد تایید قرار گیرد ، معادل عقدنامه تلقی گردیده واین متقاضیان نیز می توانند در سامانه ثبت نام کنند.
بر حسب مصوبات بیست و نهمین صورتجلسه کمیسیون اعتباری مورخ ۱۶/۶/۱۳۹۳ اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به اتباع خارجی تعلق نمی گیرد.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دانلود اهنگ بندری رضا کولغانی بارون بارکو mp3 با کیفیت 320 همراه با متن

دانلود آهنگ با تو چه زندگیهایی که تو رویاهام نداشتم (مسعود فردمنش) کیفیت...

چگونه کد آهنگ پیشواز همراه اول خود را پیدا کنیم جدید 99